LARIS

|


Sebuah filem pendek yang serious.

Ally Iskandar + Farah Lee

|

A production from DopeFilm for Ally Iskandar and Farah Lee during their wedding on 20 Jan 2012 at Masjid Kristal, Kuala Terengganu, including reception at both the bride's and groom's house.

Nikon D7000
Nikon D90
Nikon D3100

Written and Directed by Hilman Fikry
Director of Photography / Cinematography by Mohammad Ikman
Camera Operators : Ibrahim Radzuan & Hafiz Hashim
Set Assistance : Ezzwan Mardzi

Special thanks to Ally Iskandar and family, Iium Aad Seven Batch.

Music : Maliq & DEssential - Hadirmu, Yuna - Terukir Bintang, Radiostar - Pada Senyummu

For further inquiries and services including details and quotations for video production, contact us through email godblessdope@yahoo.com or 017 3644529 (Hilman Fikry)


http://www.facebook.com/ddooppeedesign

LIPAT. Sebuah proposal filem pendek

|

Suara Narrator
(sebaiknya suara besar, dalam dan double bass)

Lipat.
Hm... macam mana nak cakap ni.
Lipat ni bukan macam orang lipat sepak bola gaya stailo tu. Bukan.
Kuih yang ada pisang tu pun bukan.
Lipat ni lebih kurang macam ni, kau pergi tengok wayang lima orang, sorang pergi tolong bayar, semua dah bayar, tapi kau je belum. Lepas tu kau buat senyap. Lepas tu balik dengan perasaan senang hati. Begitulah lipat.

Tak dapat tangkap?

Ok. Situasi seterusnya,
kau pergi main futsal - semua dah bayar - kau belum bayar - kau balik.
Nampak?

Mengambil kesempatan. Ahah! Ya. Mengambil kesempatan terhadap financial unawareness of someone else on that particular time. Itulah lipat.

**********************************************************

Masuk scene dalam bas.
(konon-konon nak sambung cerita Songlap. tapi.. tengok la dulu macam mana)

Hawa tertidur kepenatan. Ad tersengih. Makwe lawa bersandar kat bahu dia.

Bas sampai Terminal Bersepadu Kuantan.
Ad kejut Hawa. Hawa Bangun. Ad dengan Hawa turun. Masing-masing berpisah dan menuju destinasi masing-masing. Hawa disambut kakaknya yang berwajah ala-ala mexico di samping sebuah kereta Viva.

Ad lambai tangan ke Hawa tanda selamat tinggal. Semua orang pandang. Tapi Hawa tak perasan. Viva yang sejuk itu berlalu begitu sahaja. Ad jadi segan.

Tiba-tiba Ad tersentak.

"Celaka. Duit tambang."


Habis.

Eh belum habis.


Tiba-tiba Am sampai.
Hasil larian dari pekeliling.
Jumpa Ad.
Ad bagitau Hawa dah chow.
Tapi duit tambang tak kasi.
Am tidak terkejut.

"You've just been LIPAT bro."
"Lu dah kena LIPAT bro."

Habis.



Klik sini untuk sambungan oleh Fuad Asri Muda

Unleash The Beast : Siong Pekaka

|
Understanding equilibria.